Sobota 3. června 2023, svátek má Tamara
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 3. června 2023 Tamara

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

stedrik

no předpodkládám, že to je stejný s DPH,

jako ve stavebnictví. Píšete"Spisovatel mu nedá daňový doklad, překladatel mu nedá daňový doklad,

ilustrátor mu nedá daňový doklad, korektor mu nedá daňový doklad", v tom případě mě řekněte, jestli dostávají ty prachy za práci bokem či na nějaký příjmový doklad? Budu předpokládat, že tedy na doklad a všichni ty jmenovaný nebudou plátci DPH,protože se jim to nevyplatí, tudíž si tu daň nebudou účtovat navíc ke svý práci.Tak si ani vydavatel nemůže odečíst tu daň z nákladů.(je to stejný jako malý řemeslník, který účtuje práci stavební firmě). Tiskárna účtuje svojí práci plus tu pětinu, co si stát k tomu tak zlodějsky přirazil. A protože je firma a dává fakturu zase firmě, účtuje se s 20%. Dále ty výrobky-knihy putují spolu s fakturou a s 20% až do knihkupectví. A až poslední článek v tomto případě prodejce, pokud je plátce, což tady

se vyplatí, neb náklady jsou nemalé,

0/0
4.3.2011 8:10

stedrik

Re: no předpodkládám, že to je stejný s DPH,

vezme tu knihu nasadí nějakou prodejní cenu, hodí k ní zvýhodněnou DPH a ten rozdíl mezi 10 a 20% dostane zpátky od státu. Takže teoreticky je to jeho další marže. Je to stejný, jako když si necháte měnit okna v paneláku. Pokud si najmete řemeslníky napřímo, dostanete fakturu od nich na okna ve zvýhodněné sazbě za DPH. Pokud řemeslníci Vám mění okna, ale najmula si je stavební firma, tak ty řemeslníci vystavují fakturu vlastně za tu samou práci ty firmě už s 20% DPH a až ta st.fa Vám vystaví fakturu ve zvýhodněné sazbě. Rozdíl zase dostane od státu.

Jinak ke knížkám. Nemyslím si, že kvůli 30 kč se přestanou kupovat knížky. Kdo si je kupoval, bude si je kupovat i nadále, kdo na to kašlal, bude kašlat i potom.

0/0
4.3.2011 8:11

torstyn

Re: no předpodkládám, že to je stejný s DPH,

Máte pravdu pan autor tak nějak opoměl napsat,že spisovate,nakladate,překladatel,kolektor a ilustrátor nejsou plátci DPH tudíž si ji ani namohou odečíst(své dílo DPH nezatěžují).Plátcem DPH se stávate až po dosažení obratu 500.000.- Kč za 3 měsíce po sobě jdoucí. Teprve tiskárna jako plátce DPH s touto daní pracuje.Celé ty plačky kolem knih jsou směšné a většina prodejců a výrobců si tím již prošla a nezkrachovala tak jak nám to chce autor již po několikáté vsugerovat.

0/0
4.3.2011 10:57

Šummmi

Absolutní souhlas a karma

Je to přesně tak, tato vláda se o sobě říká, že je pravicová a přitom zvedla DPH u některých komodit o 100%. To by asi neudělal žádný monarcha. Pravicové vlády by měli v první řadě zeštíhlovat stát a snižovat daně. Nějaké kecy o snížení daňové kvóty si může Kalousek strčit někam. Zdražíme knihy, ale zase slevníme lokomotivy. Doufám, že pan Gazdík pochopí, kam topku táhne Kalous. Když se mu nepodaří nechat knihy v nižší DPH, tak je pro mě Top 09 příště nevolitelná. R^

0/0
4.3.2011 7:05

elisabett2

Souhlasím s Vámi

Myslím, že článek je plně výstižný a mě nezbývá nic jiného, než jen pokývat hlavou a jít vykoupit knihkupectví:-)

0/0
4.3.2011 0:56

hurkajan

i moudrý král

věděl že může brát jen tolik aby ho lid respektoval a on jim ukázal že i on má co lidem dát aby země vzkvétala král hlupák dřel a dřel lid tak až...skončil na smetišti dějin Arbor mala, mala māla  (Špatný strom nese špatná jablka)

0/0
3.3.2011 23:13

IBM R.I.P.

Od vynálezu písma

před nějakými 5 tisíci lety až do doby velmi nedávné byla cena knihy určována prakticky jen těmi náklady, které byly zapotřebí pro její šíření - tedy ruční přepisování na nepředstavitelně drahém materiálu. Neexistovaly žádné autorské a jánevímjaké poplatky. Ani Komenský ještě nepsal pro výdělek. Z tohoto pohledu by dnes (elektronické) knihy mohly být úplně zadarmo. Chytáme se sami do vlastní pasti.

0/0
3.3.2011 22:15

JanGajdos

Daně

Není ani tak pravdou, že poslanci potřebují peníze pro důchodce, ti z takto navíc získaných peněz stejně neuvidí ani halíř. Problém je spíš ve financování státních zakázek ve stylu toho klasického vtipu, jak se kolem ministerstva má stavět plot. 20 procent je vysoké číslo, nicméně od dob středověku i státní agenda poněkud narostla (zda je to dobře a zda je vzhledem k tomu těch 20% tak akorát nechám na vaší úvaze), a tak je zvýšení daní i celkem pochopitelné (byť z toho asi nikdo radost nemá).

0/0
3.3.2011 22:03

Šummmi

Re: Daně

Malá poznámka: Agenda, kterou je třeba financovat jistě od dob středověku mnohonásobně vzrostla, na druhou stranu ještě více vzrostla spotřeba obyvatelstva, na které stojí výběr této daně.

0/0
4.3.2011 7:09

opatov

Re: Daně

Správně. Tato daň závisí od spotřeby obyvatelstva. Když se sníží spotřeba, sníží se i inkaso. Pokud bude zavedena na zeleninu a knihy, tak si vesničané budou opět pěstovat mrkev a kedlubny na svých zahrádkách, a my čtenáři si asi pořídíme e-book nebo jak se to jmenuje a budeme ostošest stahovat knihy z internetu a ti poctivější z nás i platit.

Avšak u těchto dvou komodit dojde ke snížení inkasa DPH a možná i pod předchozí úroveň Doufám, že alespoň někdo z poradců pana Kalouska ví co je to Lafferova křivka. :-/

0/0
4.3.2011 7:19

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS