Neděle 2. dubna 2023, svátek má Erika
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 2. dubna 2023 Erika

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vena65

Obávám se

že s takovým názorem v naší společnosti tvrdě narazíte jako narazil Bárta. Ode mně máte karmu.R^

0/0
19.4.2012 12:17

J.K.S

Jestli je takové chování mezi podnikateli běžné,

tedy to, že uplácejí, pořizují si odposlechy, aby získali výhodu při jednání, chovají se jako car báťuška, pak se nemohou divit, že u nás je označení podnikatel pejorativní a znamená spíše mafián či gauner.

0/0
19.4.2012 12:10

Šummmi

Mocní tohoto státu předhodili lidu kost...

Když kapitán fotbalového mužstva dá záložníkovi úplatek, aby mu přihrával do gólových šancí, nikdo to jako úplatek asi brát nebude.

Když však dá brankáři jiného mančaftu úplatek, aby pustil gól, tak to úplatek je.

Když dá sudímu uplatek, aby pískal pro nás, tak to úplatek je a ještě zneužití funkce.

Bártův případ je ten první a nám budou tvrdit, že to je závažná úplatkářská aféra. Nedejme se oklamat.....;-€

0/0
17.4.2012 12:51

carolusI

Je to jen pimprlové divadýlko

jak zlého Vítka načapali na švestkách. A za špagátky tahají opravdoví zlí vlci. Ti vidět nejsou a my jim to divadýlko máme zbaštit. Někteří to bohužel baští i s navijákem.

+1/0
16.4.2012 20:36

vonstenberg

:)

Autorovo tvrzení "méně úspěšným kolegům" je vcelku úsměvné vzhledem k poslaneckému platu včetně náhrad cca 100 000,-Kč a to nevím, zda-li nebyli namontováni do dozorčích rad atd. Takže pokud to připadá autorovi normální, rád bych připomněl, že drtivá většina lidí v ČR nedosahuje ani na průměrný plat.... A pokud hovoří o obálkách, ano, jedná se o normální způsob vyplácení zbytku mzdy těch úžasných, dokonalých podnikatelů, kteří vůbec nepodvádějí stát, který to koneckonců toleruje, ne-li podporuje svojí politikou. A směřuje to pouze k jednomu, naprosté neschopnosti státu vybírat daně, kdy si svojí neschopnost nahrazuje nesmyslným zdaněním takřka všeho, co se mezi lidmi pohybuje.... A o korupci nemluvě....

0/0
15.4.2012 16:06

raz

Posuzovat jestli B. dával ze svého nebo z cizího je nesmysl

Pachatelem trestného činu podplácení podle § 161 tr. zák. může být kdokoliv, kdo poskytne, slíbí nebo nabízí úplatek osobě, obstarávající věci obecného zájmu. Podstatou jednání pachatele trestného činu podplácení podle § 161 tr. zák. je úplatkem dosáhnout,aby v souvislosti s obstaráním věcí obecného zájmu bylo osobou tuto věc obstarávající (podplácenou osobou) vyhověno požadavku pachatele.(Usnesení Nejvyššího soudu České republiky sp.zn. 7  Tdo 582/2008, ze dne 9.7.2008)

Na výsledek odvolání tak nebude mít žádný vliv, zda B. dával peníze ze svého nebo z cizího, ale jen to, zda za tyto peníze chtěl získat výhodu, která bude soudem hodnocena jako „veřejný zájem“ což učinil soud prvního stupně. Dále bude při odvolacím řízení posuzováno  to,jestli příjemcem (Kočí.Škárka)  byla Bártou požadovaná  výhoda poskytnuta, což  je totmo případě  sporné. Podle mého názoru dodržování zásad poltické etiky do této kategorie"veřejný zájem" patří a k podlácení rozhodně došlo i když ve stadiu pokusu.

+3/0
15.4.2012 11:29

SID09

Re: Posuzovat jestli B. dával ze svého nebo z cizího je nesmysl

Řekněme, že soud rozhodl jakž, takž spravedlivě. Proč však policie a soudy jsou tak rychlé, pokud dochází k předávání soukromých financí a jsou tak žalostně pomalé, když se jedná o rozkrádání veřejných prostředků ? !!?

0/0
15.4.2012 11:36

raz

Re: Posuzovat jestli B. dával ze svého nebo z cizího je nesmysl

Buďte optimista a porovnejte rychlost i způsob vyšetřování Bárty a spol. s kausou Čunek. Je to sice hodně pomalé, ale že se to vůbec hýbe může podporovat náš optimismus. A když se do procesu odstranění vlády korupčních kmotříčků a psychopatických politiků zapojili i skuteční KMOTŘI (Janeček, Kellner,Babiš), kterým už míra drzosti těch ubožáčků začala lézt na nervy, tak můj optimismus roste stále víc a víc.

Viz:

http://ekonom.ihned.cz/c1-55377540-nastvani-miliardari-broji-proti-vlade-psychopatu 

nebo

http://ekonom.ihned.cz/c1-55390630-prestante-se-klanet-zjedum

0/0
15.4.2012 11:46

stařec bez moře

Re: Posuzovat jestli B. dával ze svého nebo z cizího je nesmysl

Nešlo o úplatky ale o odstranění Bárty. K tomu se jim úplatky hodily. stejně jako kdysi u Grosse byt za milión. Že nakradl sta miliony nikdo neřešil. Jen ho odstranili. Pak udělal s akciemi koleko a vytahoval se jak je mimořádně úspěšný burzián.

0/0
16.4.2012 15:13

krokodýlův smrdutý dech

Re: Posuzovat jestli B. dával ze svého nebo z cizího je nesmysl

A to vám nevadí, že VV na boji s korupcí postavily svou vládní spoluodpovědnost za tuto zemi, a přitom se jejich poslanci upláceli mezi sebou navzájem?

0/0
19.4.2012 12:21

Psychorův klon

To se nám to tu zvedá vlnka solidarity s Vítkem

Jeho plán na vstup do politiky jako dobře fungující a prosperující firma s plánem desetiprocentní participace na veřejných zakázkách je zapomenut? Je vidět, že superguru Vítek dokázal odháčkovat i dost mozků internetových klikačů. Jeden si tu dokonce bere do úst proces z Horákovou a myslí to smrtelně vážně. Berete tu za standard bezúročné půjčky /prej půjčky/ lidem v poslaneckém klubu za to, že nebudou hlasovat ani diskutovat proti zájmům ABL. A to i půjčky lidem, kteří nepatří do okruhu přátel Vítka. A to půjčky na ruku, bez jakýchkoli záruk. A také půjčky lidem, kteří je vůbec nepotřebovali a disponovali nemalou částkou na svém účtu. Kruh se uzavírá.

+4/0
15.4.2012 10:35

raz

Re: To se nám to tu zvedá vlnka solidarity s Vítkem

R^

0/0
15.4.2012 11:47

fotograf

Bárta dává ze svého

S článkem souhlasím na celé čáře. Tato aféra svědčí o tom, jak prohnilý a závistivý je český člověk. V kriminále platí - dva jsou rada tři zrada. Bártu zradily kamarádi. ti kterým pomohl. V Česku je to běžné. Cikán by to neudělal. V parlamentě je výkvět. Co takhle vyhlásit ukaž si na svého kmotra. V každém okrese by lidé měli možnost ukázat na ty co rozkrádají veřejné zakázky. Ti by i bez soudu byli vyloučeni z voleb. Nebo skutečně platí, že v Česku nekradou jenom ručičky od hodinek nebo co je doma to se počítá? Na Bártu by určitě nikdo neukázal, rozdával ze svého. Jarda

+2/0
15.4.2012 10:31

Psychorův klon

Re: Bárta dává ze svého

pokud uplácím ze svého, je to tedy v pořádku.;-D

0/0
15.4.2012 10:35

SID09

Re: Bárta dává ze svého

Je dar žebrákovi na ulici také úplatek, nebo dar, který podléhá zdanění ? ;-D?

0/0
15.4.2012 11:33

Psychorův klon

Re: Bárta dává ze svého

To bylo přirovnání nebo ironie?8-o

0/0
15.4.2012 11:51

SID09

Re: Bárta dává ze svého

Ne je to na vás jen takový maličký dotaz, zda mi dokážete od pasu odpovědět. Mám totiž obavu, že budu muset finančnímu úřadu nahlásit jména osob, které jsem v minulosti obdaroval. Několika lidem jsem půjčil ( na věčnou oplátku ) a několika jsem jen tak něco dal ( samozřejmě z řádně zdaněných peněz), aniž bych to hlásil svému správci daně, protože jsem si bláhově myslel, že si se svými penězi mohu dělat co chci.

Byl bych rád, kdyby mě ty půjčený peníze dlužníci vrátili, ale popravdě řečeno už s tím vůbec nepočítám, protože žádnou smlouvu na to ani nemám. Všichni mi to chtěli vrátit z příští výplaty ( někteří mi to takto vrací už 20 let ) ;-D!!

0/0
15.4.2012 12:59

Psychorův klon

Re: Bárta dává ze svého

pokud vhazuješ drobné do klobouku, tak nemusíš mít strach. Pokud mu tam hodíš svých zdaněných 170 tis. jak dar bez protislužby tak pro tebe nevyplývá nic, ale žebrák má rázem příjem. Ale to je jeho problém.

0/0
15.4.2012 13:39

SID09

Re: Bárta dává ze svého

Tak nějak si nemůžu vybavit jakou protislužbu mohl Škarka a Kočí Bártovi nabídnout.

Nevíte náhodou někdo co by to tak mohlo být. ;-)?!!

0/0
15.4.2012 14:05

Psychorův klon

Re: Bárta dává ze svého

podle výpovědi samotného Víta Bárty to mělo být nehlasování a nediskutování proti zájmům ABL. Ale to by se o soudu muselo něco vědět co?;-)

0/0
15.4.2012 14:39

Psychorův klon

nebo

Soudce Šott: Rozhodujícím důkazem pro výrok o vině pana obžalovaného

Bárty byla jeho výpověď, kterou soud posoudil jako doznání. Tedy že

nabízel půjčky, jejichž smyslem bylo zabránit svobodné debatě poslanců o

možné nové zákonné úpravě. Rozhodně nejednal v dobré víře, že chtěl prostě přátelům půjčit peníze, ale chtěl si je naklonit. Primárně to skutečně směřovalo k ovlivnění postoje poslanců k jednomu konkrétnímu zákonu.

0/0
15.4.2012 14:41

SID09

Re: nebo

To se skutečně v záznamech objevilo, ale o jaký zákon šlo ? V čem by ti 2 mohli tak klíčoví, když k ovlivnění zákona je třeba získat nadpoloviční počet poslanců ;-)?!!

0/0
15.4.2012 15:02

Psychorův klon

Re: nebo

Jednalo se o celý poslanecký klub VV. Ti dva tuponi se trhli. Půjčku nedostali jenom oni.

0/0
15.4.2012 15:37

Psychorův klon

Re: nebo

tuším zákon o bezp. službách, ale nejsem si jist. Nebo si tu Vítkovu výpověď soudce vymyslel? To snad ne?

0/0
15.4.2012 15:38

Psychorův klon

Re: nebo

beru zpět ten zákon....

0/0
15.4.2012 15:42

SID09

Re: nebo

Takže jsme opět zpátky u původní výpovědi, že ti 2 požadovali dorovnání platů na původní výši, než jej Kalousek svým zásahem do zákona snížil svým zdaněním a Bárta slíbil, že ti, kteří s novým platem nevyjdou, těm jej Bárta dorovná půjčkou ze svého. Hmm - tak to je korupce jako prase, jako by tady nebyly křiklavější případy.

Nemůžu se zbavit pocitu, že víření vody kolem Bárty má za úkol zakrýt mnohem větší podvody ODS a ČSSD a konec konců i nečinnosti Kalouska v kauze kolem MUS. !!!!!!

0/0
15.4.2012 16:30

bakules

karmu jsem dal

ale vadí mě že to co popisujte provazelo různé špiclování,odposlouchávání,vydírání.

0/0
15.4.2012 8:56

Brambora Horká

Konečně věcný a naprosto trefný rozbor situace!

R^R^R^ pokud bude odvolání pana Bárty vedeno tímto směrem pak věřím, že bude očištěn!

+2/0
15.4.2012 8:32

raz

Re: Konečně věcný a naprosto trefný rozbor situace!

Jakým směrem?

0/0
15.4.2012 11:31

aynrandova

za cerne penize

tedy nezdanene, jsou taky slusne palky. podavam podnet policii CR pro presetreni.

0/0
15.4.2012 8:07

Jahnn

Re: za cerne penize

Pan bloger psal o vydělaných a poctivě zdaněných penězích. Tak znovu a lépe chytrolíne.

0/0
15.4.2012 8:15

JVP

Re: za cerne penize

jenže pokud je dal zaměstnanci, pak  to byly buď odměny, tj. týká se jich daň z příjmů a sociální a zdravotní pojištění, nebo to byl dar a podle toho, jak to popisuje autor, tak podléhal dani darovací.

Takže autor dle svého článku porušil zákon a "okradl" stát potažmo nás všechny. Nedělám si iluze, že by toto dělal pouze on, ale on má ještě tu drzost to tu prohlašovat za standard a chlubí se tím!!!

0/0
15.4.2012 10:52

Šummmi

Re: za cerne penize

tys asi nikdy neměl firmu, nikdy si nepomáhal svým zaměstnancům v nouzi. Podle tvé logiky by žebrák měl danit almužnu, nenech se vysmát.....

0/0
17.4.2012 12:55

J.K.S

Re: za cerne penize

ano, žebrák by měl danit almužnu, buď daní z příjmu nebo daní darovací. Co je na tom divného? Ostatně kadeřnice si má dýško taky započítat do příjmů.

0/0
19.4.2012 12:07

Dýzl

Re: za cerne penize

Obávám se, že to už bude promlčené i v případě, že by byly peníze nezdaněné.

Také jsem to kdysi dělal. Dnes toho ale lituji. Ne z toho důvodu, že by peníze nebyly zdaněné, ale z toho důvodu, že si toho lidé neuměli vážit. Tedy většina, abych některým nekřivdil. Tendence té většiny byla, nárůst sebevědomí, ne ovšem souběžně s nárůstem zájmu o firmu a pracovního úsilí. Než jsem začal v roce 89 podnikat, měl jsem osobní zkušenost z německé firmy, kde šéf v dobách dobrých přidával a v dobách horších jej naopak zaměstnanci podrželi a byli ochotni dělat za méně.

0/0
15.4.2012 8:23

nepohodlný energetik

Ale tohle závistivé socky, zvyklé na nicnedělání a hospodu..

...nikdy nepochopí a nejlepší zábava pro ně stále budou mít nejlepší pocit,když sousedovi chcípne jeho koza....;-(

0/0
15.4.2012 9:15

CorpusDortus

Ja s Vami tedy nesouhlasim

,ale je pravda, ze kazdy ma pravo na svuj nazor. Netvrdim zaroven, ze treba nemate pravdu.

Nicmene, veta "Pokud dáváte ze svého, korumpujete. Pokud dáváte z cizího, oceňujete, že dřou jako ty koně." me uchvatila a za tu Vam davam R^

+1/0
15.4.2012 7:24

pipina z las vegas

Ty vado,

no tohle je úlet...

a největší pecka: "...Jakou protislužbu mu za to mohli poskytnout? Bojím se že žádnou..."

+3/0
15.4.2012 6:44

Pepan11

kauce od poslancu

Jjak to vlastne je ve VV s temi kaucemi. John ci Barta pred volbami vybiral velky kauce od kazdeho poslance, ze neprestoupi. Aby nakonec Barta jen ty kauce takto nevracel. Jezto i ty kauce byly protiustavni, tak o nich ted radsi nehovori.

Jinak je tam vzdy problem daneni, coz sudi pominul. Kdykoliv by nekdo dostal obalku (samozrejme se mi to v zivote nestalo), tak ji musi zapsat do sveho danoveho priznani.

0/0
15.4.2012 1:06

Jahnn

Re: kauce od poslancu

Zapsat do daňového přiznání? Když se jedná o půjčku? Asi jste ještě nevystřízlivěl.

0/0
15.4.2012 8:17

Uživatel požádal o vymazání
0/0
14.4.2012 23:46

tajny agent

Takove chovani jsem nikdy nezazil

a s vladnimi funkcemi ani nema podle mne jak souviset. Nebo si snad myslite, ze byt zastupitelem je-ma byt podnikani?

0/0
14.4.2012 20:54

jurneff

Milý pane,

vy jste něco pokouřil, ne? Pracoval jsem v posledních letech v několika firmách a nikde jsem nezažil to, že by podnikatel rozdával obálky, tedy černé peníze.

+6/0
14.4.2012 20:40

Mocný hroch

Re: Milý pane,

Co je na penězích v obálce černého? Jak psal autor, pokud je dárce dává ze svého, už byly zdaněné.

0/0
14.4.2012 21:58

Psychorův klon

Re: Milý pane,

pro toho, kdo obdrží obálku je to příjem a musí ho danit taky lumčo.

0/0
15.4.2012 10:17

seimor

Re: Milý pane,

Měl si uvědomit, že není jen podnikatel se sociálním cítěním, ale teď už především politik. A to už je na stejné věci jiný pohled....I ze strany zákona. A to si myslím nakonec uvědomil. Politik nesmí být naivní. Jinak poskytne hyenám kolem sebe už konečně pádný důvod k odstranění. Už vidím, jak si ty garnitury zamnuly ruce, že jim vše klaplo

0/0
19.4.2012 10:12

Uživatel požádal o vymazání
0/0
14.4.2012 23:44

SID09

Re: Milý pane,

Znám řadu podnikatelů, kteří kolem vánoc rozdávají obálky svým zaměstnancům v řádu cca od 1 - do 10 tis Kč.

Nevím, kde berou materiál do těchto obálek, protože v účetnictví žádné dary nikdo z nich nevykázal a jako mzdové náklady je taky nikde neevidují.

Jestli obálky jen tak nakrmí ze svého účtu a pak rozdají - ještě je nikdo ze zaměstnanců za posledních 10 let, co to dělají, neudal - a to už bylo panečku několik set - možná i tise obálek. !!;-)

0/0
15.4.2012 11:32

pavelthelong

umru smichy

;-D nekdo si tu mysli, ze uspesny podnikatel je ten, kdo nosi kvadro od bosse a jezdi v lamborghini. Omyl - uspesny podnikatel ma firmu, za kterou se neodvijeji prapodivne veci a za kterou nevykukuji kmotri z ndranghety. A P.S. uspesny podnikatel nejde do politiky, protoze 1. na to nema cas-musi podnikat a 2. znicil by si tiom solidni povest. je fakt ze Rebicci, Grossove, babaci a jini maji na konte miliony nebo miliardy, ale to je jeste neradi mezi uspesne podnikatele...alespon ne v UK, dost mozna v Kalabrii nebo v Moskve ano

+7/0
14.4.2012 19:14

marecek.00

Takto ne

Sorry, ale takto to nefunguje. Každý jednotlivý poslanec přímo z Ústavy hlasuje výhradně podle svého vědomí a svědomí a zásadně nesmějí být poslanci úkolováni k tomu, jak budou hlasovat, viz Článek 26:

Poslanci a senátoři vykonávají svůj mandát osobně v souladu se svým slibem a nejsou přitom vázáni žádnými příkazy.

Bárta nebyl odsouzen za to, že někomu dával prachy, ale za to, že někomu nabízel byť jen půjčku za podmínek lepších než tržních (to je pro budoucího dlužníka jednoznačná výhoda) za to, že nebudou vystupovat proti jednomu konkrétnímu zákonu. To zkrátka naplňuje znaky korupce a je správné, že se tím soud přinejmenším zabýval. Těchto protiústavních ovlivňování se v PSP děje jistě více (třeba místo v dozorčí radě za loajalitu?) a proto je dobře, že se o tom začíná takto mluvit.

+8/0
14.4.2012 18:49

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS